vrijdag 18 maart 2011

MOINKBALLS en Peeroffee Pie (met natte voeten)

2de keer MOINKBALLS en Peeroffee Pie (met natte voeten)

Heerlijk, ik had een vrije dag vandaag.. met gelukkig lekker zacht weer dus..Tijd om de Q te starten vandaag. Maar!! ik start in verkeerde volgorde...eerst ons dessert.. ik las bij Spiffsbbq(http://www.spiffsbbq.nl/) op zn blog over Banoffee Pie. Nou ben ik niet zo gek op Banaan, maar wel gek op lekkere toetjes... Dus nadat ik verder had gelezen zag ik dat Spiffs ook Peren gebruikt had, nou die kan ik dus wel dromen (yum yum)

Ingredienten verzamelt, en aan de slag gegaan. Eerst eens 20 biscuitjes vermalen tot fijne kruimels voor de bodem.



Gesmolten boter toegevoegt en een rond bakblik gevuld, en met een bodem van een 2de bakblik de kruimels goed aangedrukt voor egalisatie.



Zelf gemaakte slagroom is het lekkerst natuurlijk, dus hup 2 pakkies opgeklopt met machine.(in eerste instantie mooie stijve slagroom)



Een niet te rijpe peer geschilt en in partjes gesneden.



De partjes van de peer boven op de inmiddels afgekoelde kruimelbodem gelegt, nu word het tijd voor de caramelsubstantie die ik ook zelf wilde gaan maken.



Voor de caramel nodig een hoeveelheid zacht kokende melk, waaraan ik best veel kristalsuiker heb moeten toevoegen om een mooie homogene massa te krijgen.



Na een poosje kokende te zijn geweest, en de suiker begon te carameliseren de massa over de bodem en de peerpartjes gegoten.



Het nu vollere bakblik rustig laten afkoelen, zodat de zojuist opgeslagen slagroom als topping toegevoegt kan worden.
Echter was mn slagroom niet meer zo stevig als ik het daarvoor in de koeling had geplaatst, maar heb het uiteindelijk dan toch maar toegevoegt aan de caramel, peer en kruimelbodem.
Hoe het resultaat was na een poosje koeling...strakkies meer!!

Nu eerst verder met de MOINKBALLS, welke ik geruime tijd geleden Gort droog van mn Cobb afhaalde.
Maar graag wilde ik een goed resultaat halen, denkende...dit kan ik toch ook!!



Opzich heb ik mooie MOINKS gemaakt, omwikkeld met het hier wel vaker besproken gerookte spek van de LIDL.
Mooie lange plakken spek, niet al te zout en rokerig van smaak..naar mijn id een lekkere spek.
Omdat ik de tip kreeg om de MOINKBALLS langzamer te garen, heb ik mijn 57 weber Q indirect ingericht en de MOINKBALLS in de verst mogelijke positie onder het ventilatie rooster geplaatst.



De temperatuur van de Weber Q krijg ik sneller onder controle dan de American Smoker, dus bereikte na 2 uur en 15 min het gewenste resultaat.



Aardappelblokjes gebakken, een bak verse ijsbergsla gesneden, en tafel netjes gedekt...tijd om een mooi bordje te maken.



Het blijft leuk een mooi bordje te maken met een goed gehaald resultaat, dus voor de liefhebbers van mooie bordjes..



Mooie rookring zichtbaar in de MOINKBALLS



Heerlijk hebben we genoten (echt!! gevreten hebben we!!) van onze mooie lekkere goed uitziende MOINKBALLS.
Maar om nu terug te komen op ons dessert, de peeroffee pie.. die was nu aan de beurt.
Bakblik uit de koeling gehaald en ja hoor..zoals ik al dacht de slagroom was bijna drinkbaar hahhaha
Dus hup, een grote tupperware schaal onder het bakblik en eraf met die bovenste ring....resultaat...peeroffee pie met natte voeten



Nou zijn we helemaal niet moeilijk met slagroom op toetjes...dus zoals jullie zien kunnen...ging het er best in !!

Al met al een geslaagd dagje vrij, morgen weer 1 dag werken en dan weekend!!
Thnx for watching

Geen opmerkingen:

Populaire berichten