maandag 28 februari 2011

MOINKBALLS en Pineapple Dessert

'MOINKBALL's and Pineapple dessert.

Aangezien het weer maandag was (vrijedag) en ik de kids weer gezellig om me heen heb naar schooltijd, kwam al spoedig de vraag..Pap gaan wij nu ook weer BBQen..
Omdat me het recept voor MOINKBALLS niet zo ingewikkeld leek inkopen gedaan. Rundergehakt uit de reclame..en pakje plakjes bacon bij de plaatselijke supermarkt.

Ingrediƫnten:
voor de balletjes:
750 gram rundergehakt
zakje geraspte Parmezaanse kaas (40 gram)
1 losgeklopt ei
60 gram gekruid paneermeel
2 eetlepels fijngehakte knoflook
1 theelepel zeezout
1 theelepel versgemalen zwarte peper
118 ml melk
1 theelepel gedroogde oregano
2 theelepels gedroogde peterselie
300 gram ontbijtspek (2 pakjes AH)
barbecue rub
barbecuesaus
coctailprikkertjes
(bron: http://www.bbq-nl.com/2009/05/moink-balls.html)




Aangezien ik te weinig plakjes bacon had....een paar baconloze ballen!!
Cobb op gebruikstemperatuur, dus de MOINKBALL's geplaatst.



1ste keer gekwast lekker veel erop!!

Na een poosje waren de MOINKBALLS klaar.. Ik had er best zin in!
Mooi bordje opgemaakt..en daarna snel proeven..mmmmm



Maar bleek niet helemaal mmmmmmm te zijn....eerder..droog as gort... waarschijnlijk door te hogetemp Cobb
En best pittig...nu kan ik dat wel hebben, maar de jonges niet zo...waren spoedig uitgegeten. Best wel jammer naar al het succes.
Natuurlijk moest ik dit goed gaan maken, gisteren het heerlijke dessert van Phubar(bbqforum) gezien wat hij maakte bij Padawan(bbqforum) met ananas, stroopwafel en roomijs



Schijfjes ananas eerst even met suiker bestrooid, zodat dit lekker gaat carameliseren op de cobb.



Ananas op cobb
Spreekt voor zich...lekker hoor



Stroopwafels gereed gelegt, hoeven maar even op de Cobb....dat stokje wil aangeven dat dat mijn stroopwafel is..(heb ik even een scheutje Limonchello opgedaan)



Eindresultaat...een heerlijk dessert in de vorm van een gezichtje....en inderdaad..ik had weer een glimlach getoverd op de teleurgestelde koppies van mn kids..:-D



Eigenlijk jammer van de MOINKBALLS dat die ons tegenvielen, of door de snelheid of door de hoeveelheid kruiden...ik weet het niet!!
Maar mn stroopwafel/limonchello roomijs en ananas heeft dit helemaal weer goed gemaakt.

Bedankt voor het lezen maar weer..

Geen opmerkingen:

Populaire berichten